Skip to main content

Kapunyitási pánik: tréningezték a frissdiplomásokat

Kapunyitási pánik: tréningezték a frissdiplomásokat

Kedden és szerdán rendezték az ELTE-n a "Kapunyitási Pánik konferencia és állásbörzét". A 2 napos rendezvény a pályaválasztóknak és a karrierépítésüket igazából most kezdőknek adott muníciót a rajthoz. Pillanatképek a helyszínről.

Kövesd híreinket, állásainkat és szólj hozzá facebook-oldalunkon.

A rendezvény több fronton is igyekszik felvenni a pályakezdésre készülők ritmusát: a folyosón idegen nyelvű állásinterjúkra felkészítő angoltréning, az állásinterjú illemtanára tréningező HR-tanácsadás, CV-klinika és a céggel való találkozásra készülők drukkját oldó stresszdoktor.

Közel húsz cég várta a pályakezdőket

A rendezvényre emellett közel 20 munkaadó is eljött - például a PwC pénzügyi tanácsadó, a szoftverfejlesztéssel foglalkozó Tata, az EU Diákok Iskolaszövetkezet, a Randstad és a Kelly Sevices munkaerő-közvetítők. A két előadóteremben pedig pörögtek az előadások. Miként lehet kezelni az állásinterjú keltette stresszt? Milyen hatékony online márkaépítés? Karrierépítés itthon vagy külföldön? - hogy csak néhány alapkérdést említsünk.

Egyesületben tanulható a kapcsolatépítés

Kapunyitási pánik

"Szerencsére nem olyan egetverő sokk az indulás: nem kell pánikba esni, mert igazából nincs is miért"- nyitja meg blokkját némi bátorítással Barta Nikolett, az Effemine (Egyesület a Fiatal Nőkért) diákszervezet soros elnöke. A kezdeményezés még 2009-ben indult útjára. Az alapítókat részben az egyre riasztóbb mindennapokat eredményező, elmagányosodó fiatalokat produkáló felsőoktatás - azaz az egyetemeken gyakran csak felületes beszélgetések és óralátogatások erejéig pár szót váltó, majd az egyes kurzusok után kámforrá váló mini-közösségek - motiválták. Másrészt az, hogy úgy érezték, a tanulás önmagában kevés: a hatékony pályastarthoz szükséges útravalót az egyetemek/főiskolák nem adják meg nekik. "Az egyesület programjai révén megkapjuk azokat a plusz készségfejlesztési, kapcsolatépítési lehetőségeket, amelyek nélkülözhetetlenek lesznek az álláskeresésnél majd a későbbi karrierépítésnél."

Az Effemine rengeteg önmenedzselési és karrierépítési rendezvényt szervez a tagoknak: emellett folyamatosan, egyre bővülő nagyvállalati körrel tartják a kapcsolatot, céges nyílt napokat szerveznek és az állásexpókon is mindig ott vannak. Jó szolgálatot nyújthat a pályakezdőknek az egyesületben megszerzett kapcsolati tőke, hiszen igazából emiatt alakultak. "Volt már rá példa, hogy az egyesület korábbi, azóta már munkába állt tagjának épp egy külföldi munkalehetőség miatt sürgősen utódot kellett találnia maga helyett. Egyből nálunk nézett szét és meg is találta a munkára legalkalmasabb embert"- büszkélkedik az eredménnyel Barta Nikolett. A jelenleg 40 fős klubba egyébként nem olyan könnyű bekerülni. Ide szabályosan jelentkezni kell önéletrajzzal, motivációs levéllel és egy értékelő központos megmérettetésen is meg kell felelni az elvárásoknak.

Kapunyitási pánik

Mikrovállalkozások is bemutatkozhattak

A Kapunyitási Pánik Konferencián nem csak a leendő állásvadászok keresik az útjukat vagy épp bontogatják szárnyaikat. Az ELTE Gólyavár udvarán berendezett, mini bazársoron újonnan alakult mikrovállalkozások is bemutatkoztak kedvcsinálóként. Ezek közé tartozik a mindössze pár hete startolt Murphy’s Laboratory is. A huszonéves Szőllősi Csilla egyedi gyurmaékszereket és trendi kiegészítőket készít másodmagával.

Standjánál kreatív, színes kavalkád fogad. Csilla az expóra most tarka fülbevalókat hozott: színes mini fánkokat, csokoládét formázókat, trendi kávéscsészéket, tálkákat, tarka süteményeket. Az ékszerkészítés nemrégiben még csak gondűző hobbi volt a tanulás mellett - ám menet közben a nagyközönség fokozatosan rákapott a Facebook-on rendszeresen posztolt ékszerekre, olyannyira, hogy ma már a rendszeres megrendelők mellett utánzói is vannak. A fiatal kézműves nem fél a konkurenciától.

Aki a Facebookon építette márkáját

"Vannak páran, akik másolnak, de a profik legfeljebb 10-en vannak az egész országban. Ráadásul nem túl régóta létezik a gyurmaékszer-készítés: ezeket a hőre dermedő műanyagokat alig 4-5 éve lehet kapni." A fiatal tervező jól példázza a közösségi portálok márkaépítésben kamatoztatható szerepét: a Facebook nélkül aligha ismertethette volna meg szélesebb körben portékáját.

Takács Gabriella, 2013. május 8.


Back to top